✍️ Content Marketing
Firmy, niezależnie od wielkości posiadające strony lub sklepy internetowe powinny korzystać z content marketingu, żeby wzmocnić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Za pomocą działań w obrębie SEO można tworzyć treści marketingowe, które przyciągną większą ilość odbiorców w internecie. Content marketing — co to jest i jakie przynosi korzyści? Przekonaj się!
Content marketing — co to jest?
Marketing treści, czyli content marketing polega na tworzeniu jak najbardziej atrakcyjnych artykułów, które mają za zadanie zbudować długotrwałą relację na linii sprzedawca — klient. Treść jest tak sprecyzowana, by zachęcić do określonego działania konkretne osoby, np. zakup danego produktu.
Narzędzia blokujące reklamy w sieci przyczyniły się do rozwoju content marketingu, który wspiera sprzedaż i pozycjonowanie stron internetowych za pomocą różnych narzędzi. Nie są to tylko artykuły i treści. Przykładami content marketingu są też: infografiki, podcasty, webinary, poradniki i wiele innych pomocnych metod.
Ważne jest, żeby informacje zawarte w wyżej wymienionych technikach były wiarygodne i dostarczały odbiorcom pożądane przez nich treści. Dotyczy to nie tylko strony internetowej, ale również udostępnianej tematyki w social mediach.
Działania content marketingowe mają na celu zbudowanie świadomości brandu poprzez rozpowszechnianie informacji na jej temat przez samych odbiorców w mediach społecznościowych, forach oraz na różnego rodzaju blogach tematycznych związanych z daną branżą.
Formy content marketingu mogą być różne od artykułów po filmiki w social mediach, jednak przyświeca im jeden cel: tworzenie strategii przykuwających uwagę grupy osób i przyniesienie korzyści danej firmie, np. zwiększenie świadomości marki czy wzrost sprzedaży.
Widoczność strony w sieci jest zależna od algorytmów wyszukiwarek, np. Google, to właśnie on decyduje od pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Skuteczność content marketingu zależy od wybrania odpowiedniej strategii i tworzenia contentu. Jedną z głównych strategii jest inbound marketing, który polega na komunikacji w formie treści w sposób nienachalny, wręcz zachęcający odbiorców do odkrycia, jaka firma stoi za daną tematyką.
Content marketing można porównać do marketingu wirusowego, z tą różnicą, że użytkownicy sami publikują przeczytaną treść i udostępniają ją dalej. Warto jednak zwrócić uwagę, by dany artykuł był unikatowy i ciekawy.
Pozyskanie lead to kolejne narzędzie, które za zadanie ma przekonać klienta do danej kampanii i podjęciu odpowiednich kroków, np. kupno polecanego produktu, odwiedzenie danej strony internetowej.
Ostatnim, ale jakże potrzebnym jest link building, czyli wplecione w treść odnośniki do zewnętrznego adresu URL. Najczęściej w danym artykule możemy zobaczyć kilka takich odnośników, ale czy mają one realny wpływ na pozycjonowanie strony? Owszem tak, ale w tym przypadku należy uważać, ponieważ więcej nie zawsze znaczy lepiej. Taki artykuł może zniechęcić odbiorcę. Czasem jeden, a bardzo mocny link może spowodować wysokie pozycjonowanie strony.
Content marketing i SEO — sprawdź co je łączy?
Content marketing i SEO mają taki sam cel zadowolenie algorytmów wyszukiwarki, by dana strona była wysoko pozycjonowana w wynikach wyszukiwania. Działania SEO opierają się głównie na poprawie istniejących już treści na stronie i wprowadzenia odpowiednich fraz kluczowych, natomiast w content marketingu treści powstają na podstawie narzędzi SEO i wykreowania artykułu tak, by oprócz algorytmów Google zadowolił i zaciekawił odbiorców.
Algorytmy Google sprawdzają między innymi: jakość witryny, na której opublikowany jest tekst i jego długość, zastosowane frazy i słowa kluczowe oraz użyte linki zewnętrzne. W content marketingu można stworzyć odpowiednią strategię, która pomoże w zwiększeniu świadomości marki wśród odbiorców.
Po pierwsze należy sprawdzić jakie tematy są wyszukiwane przez użytkowników danej grupy odbiorców, a następnie zaplanować publikację treści i wciągnąć w działania marketingowe. Jak stworzyć artykuł, żeby przyniósł założone korzyści? Nie ma idealnej formy treści, do której stosują się specjaliści content marketingu, jednak są pewne elementy, które trzeba spełnić.
Pierwszym krokiem jest ustalenie głównego słowa kluczowego, a później fraz i słów z nim powiązanym. Kolejny etap to sprecyzowanie tytułu, który powinien zawierać w sobie główne słowo kluczowe. Długość tekstu również ma znaczenie, jest on określany na podstawie istniejących już treści w Google po wpisaniu odpowiedniej frazy — oczywiście sprawdza się najbardziej topowe strony na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. W artykule powinny znajdować się śródtytuły, które pozwolą na odpowiedni podział tekstu, a dodatkowo mogą zawierać dodatkowe kluczowe informacje na dany temat.
Taka struktura publikacji ułatwia odbiorcy czytanie go i wgłębienie się w zawarte w niej wiadomości. Copywriterzy specjalizujący się w content marketingu stosują te elementy, które dodatkowe wzmacniają narzędziami z SEO, a ich teksty spełniają zamierzone cele. Oprócz zbudowania artykułu ważne jest, by opublikować go w odpowiednim miejscu — taką wiedzą posiadają specjaliści content marketingu.
Jakie korzyści przynosi marketing treści?
Główny cel przyświecający każdej kampanii reklamowej to zwiększenie zysków, świadomości brandu oraz pozyskania nowych potencjalnych klientów. Cele te można osiągnąć właśnie za pomocą content marketingu. Publikowane treści często zachęcają odbiorców do komentowania i udostępniania ich innym, ułatwia to relację na linii sprzedawca — klient, a zarazem poprawia się wizerunek danej marki.
Artykuły umieszczane na tematycznych blogach czy w mediach społecznościowych przynoszą długofalowy efekt i nie są one irytujące jak wyskakujące okienka reklamy, a przy okazji czytelnik może poszerzyć swoją wiedzę na interesujący go temat.